De ontwikkelingen in de digitale wereld gaan in een ijl tempo. Belangrijk is om keuzes te maken en prioriteiten te stellen. Wat is online marketing? Wat heeft waarde voor mijn bedrijf? Wat wordt de online strategie van mijn bedrijf?
Vragen die bijvoorbeeld op u afkomen:
– Is mijn website klaar om via mobiele apparatuur bezocht te worden? Wil/moet ik deze ‘mobiele’ groep anders gaan benaderen?
– Wat kunnen websitestatistieken (o.a. Google Analytics) voor mij betekenen?
– Is mijn website geoptimaliseerd voor de Google zoekmachine? Of te wel zoekmachineoptimalisatie (in het Engels: Search Engine Optimization, SEO) zodat uw website bovenaan de organische zoekresultaten van Google komt te staan.
Misschien kan Google AdWords u extra omzet opleveren. Middels Google AdWords koopt u een advertentieplaats bovenaan de zoekresultaten in Google (in het Engels: Search Engine Advertising, SEA). Of adverteren op Marktplaats. Of misschien wel het plaatsen van een banner op een relevante algemene informatiesite.
– Wat kan social media voor mijn bedrijf betekenen?Is het mogelijk u uw (potentiële) klanten via deze nieuwe online mogelijkheden te bereiken? Zo ja, welke media gebruikt uw klant? You Tube, Facebook, Google+, Pinterest, Twitter, waar is uw klant te vinden? Hoe wilt u met uw klant communiceren? E-mailmarketing? Virale marketing? De mogelijkheden zijn grenzeloos!
SAMEN marketing kan u helpen de juiste keuzes te maken. Neem vrijblijvend contact op!
Posted By
Petra Waterschoot
Categories
Ondernemersvraagstukken